Nastavení Google Analytics

Pro sledování účinnosti marketingových aktivit na vašich stránkách doporučuji bezplatný nástroj od společnosti Google – Google Analytics. Výhodou tohoto analytického nástroje je široké rozšíření, snadná implementace a také připravenost většiny redakčních systémů nebo e-shopů na jeho nasazení.

Google Analytics nabízí spoustu možností jak vyhodnocovat úspěšnost webu nastavením vlastních cílů, které sledujete. Z Google Analytics zjistíte např.

  • který marketingový nástroj vám přináší nejvíce objednávek
  • jaká je vaše návštěvnost z bezplatného vyhledávání
  • která stránka vašeho webu vám přináší největší zisky
  • které stránky návštěvníci opouštějí rychle
  • v jaké části nákupního cyklu návštěvníci odcházejí
  • atd.

Jak probíhá nastavení Google Analytics?

ok     Vyhodnocení základních požadavků klienta – nejdříve je třeba se domluvit jaké hodnoty si klient bude přát sledovat, neboť to rozhoduje o implementaci a také nastavení služby

ok     Vytvoření účtu služby Google Analytics – zřízení základního účtu služby, pokud jej již nemáte. Nastavení základních profilů služby, konfigurace stránek a vytváření přehledů.

ok     Implementace sledovacího kódu – předám klientovi sledovací kód, který si nasadí na své stránky. V ideálním případě by měl být sledovací kód přítomen na každé stránce webu.

ok     Konfigurace služby Google Analytics – nastavím dohodnuté konverzní cíle, provedu úpravu dat pomocí filtrů a nastavím sledování kampaní

ok     Audit služby Google Analytics – provedu kontrolu již běžící služby, zda je dobře nastavena a případně doporučím úpravy.